fredag 26 november 2010

Törrible Hörrible

Jodå, två inlägg första dagen, det går bra det här.

Ska slå ett slag för skräckfilmsklubben Theatre Of BloodSinnet 1/12.
Har aldrig vart där, men tycker det verkar vara en behjärtansvärd tillställning.
De har olika teman på filmkvällarna och dessutom skräckfilmsquiz i anslutning till det hela.
Att de dessutom visade The Living Dead at The Manchester Morgue förra gången tyder ju på klass och god smak.
Man måste tydligen vara medlem också, och det blir man här:
http://www.lokalsinnet.se/
Nu var det vampyrtema på onsdag. Har aldrig vart så mycket för vampyrer dock....
Helst ska det vara zombies och post-apocalypsm. Död och bloody infection åt hela mänskligheten!
Tackar min lilla polska mor för mitt stora skräckfilmsintresse. Mången klassiker har jag plöjt ihop med henne. Enda gången det blev lite snett var kanske när jag såg Hajen samma vecka som jag skulle börja simskola, utomhus, i svarta Småländska vatten. Lärde mig aldrig simma det året.

Var på Sinnet första gången i onsdags, på musikquiz faktiskt.
Ganska trevligt å huj va gla jag blev när jag hittade deras tablefussball, även om jag fick rätt bra med spö av General Doomsday.
Kände mig dock en aning insnöad när jag såg mig omkring och konstaterade att de här kidsen är ju inga metalheads. Och sedan kom till den förfärande insikten att det finns annan musik än punk och metal. Men dom spelade Thorsten Flincks version av dansa i Neon i alla fall, den kunde ja ju!


Nä, dags att lämna ön å pallra sig bort till Underjorden snart då, Okkultokrati jup jup.

And you will face the sea of darkness...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar