onsdag 1 december 2010

Honky Tonk å Spritmeloner

På lördag är det Honky Tonk Illegal på Trucken igen.
En gaalet populär tillställning som förutom att servera trivsamt countrysväng också är en Ingen Människa är Illegal benefit.
Sist var det så mycket folk som ville lyssna på countryfolk att man tom var tvungen att stänga inträdet och polisen/brandinspektionen stängde ner stället innan alla orkestrar hunnit spela.
Eftersom jag är en seg människa hann jag tyvärr aldrig dit då.
Men man har dragit lärdom av historien och till denna gången har det funnits förköpsbiljetter att köpa på Sinnet.
Förköpsbiljetterna är redan slut så vill är man sugen gäller det att va på Trucken i god kristlig tid då de även släpper ett gäng tickits i dörren.
Det Blev Handgemäng skulle även spelat sist men hann aldrig så lång vad jag förstått.
Hur som är det en väldigt trevlig orkester vi inte vill missa!
Kommer man tidigt utlovas även glögg, toddy, pepparkaka, cornbreadkatter, jalapenocornbread och kanderade äpplen i salongen, mmmyeah.

Jag har propsat för att de här trevliga norrländska ungdomarna ska komma ner å spela till nästa Honky Tonk:

Verkar lovande, eller hur!
Kolla mer här:
The Gravedigger and the Teacher
Hoppas även att de då kör ett gästspel i gula villans klubb Vardagsrum, eller vad säger du Matte?

Å så en gammal fin klassiker:


Jag avslutar detta inlägget med ett semestertips.
Skit i chartern å åk till Hisingen istället, Göteborgs Manhattan.
Kolla bara den här fantastiska kartan, courtesy of Siska:
Hisingen-GBGs Finest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar